Wednesday, February 6, 2019

ARVAMUSLUGU: KOOLI INFOVAHETUS

Õpilase perspektiivist on TÜG’i infovahetus pehmelt öeldes kohutav. Info ei liigu piisavalt kiiresti õpetajate ja õpilaste seas ning seetõttu jäävad mõned segadusse ning kulutavad oma aega ilmaasjata. Kutsume ennast eestlastena infoühiskonnaks, kuid pole ikka veel võimelised teavitama oma kooliperet vajalikust informatsioonist.

Näiteks on olnud mitu juhtumit, kus õpilased on pidanud ise ütlema mõnele aineõpetajale kui meil on ekskursioonide-, spordi- või mõne muu ürituse päev. Õpetajate teavitamine eelolevatest sündmustest peaks olema kooli kohustus, mitte õpilaste oma.

Kolme kooliaasta jooksul ei suutnud mina aru saada sellest, mis töid peab tegema, ja milliseid mitte. Paljud õpilased said alles 11. klassi lõpul teada, et 12. klassis tuleb teha humanitaar-meedia suunal meedias lõputöö ning igal kooli abituriendil lõputöö kunstis. Tegelikult on probleem selles, et kooli leheküljel, kus peaks olema infot kõige sellise kohta, seda pole. Kooli kodulehel pole kübetki informatsiooni ühestki komplekseksamist, mis ometigi on nii tähtis, et asendab ühte lõpetajate lõpueksamitest, muidugi aga seda, mis peaks ju tegelikult olema õpilase vaba valik… Ometigi on koolis ka selline tingimus, et kui ainetes, mida komplekseksam sisaldab, on neljad-viied, ei pea eksamit tegema ja saab taotleda vabastust sellest. Kuidas aga teada, millistes ainetes pingutada, kui paljudele õpilastele jääb isegi see selgusetuks, mis aineid eksam endas sisaldab?

Lahenduseks siin juures on 10. klassi alguses õpilastega läbi rääkida kõik koolieksamid ja suuremahulised tööd (kunsti lõputöö, meedia lõputöö, uurimistöö, 11. Klassi humanitaarsuuna transmeedia lõputöö jne), mida nad sooritama peavad selle kolme kooliaasta jooksul. Teadmisel, mis neid ees ootab, on õpilased võimelised planeerima oma edasiseid otsuseid ning neile ei tule kolme gümnaasiumiaasta jooksul midagi halva üllatusena.

Autor: Susanna Freivald

No comments:

Post a Comment